Може комусь буде корисно, хочу розповісти про комунікацію з СкайАп та скільки часу може зайняти повернення коштів.
Дія перша.
1) Отримання листа від авіакомпанії про скасування рейсу та пропозиція змінити дати або отримати ваучер.
2) Відповідь у "підтримку" авіакомпанії, що жоден варіант не влаштовує, хочу гроші назад.
3) "Підтримка" авіакомпанії пише що "гуляйте городами", ми нічого вам не винні, і взагалі згідно законом ми все робимо вірно, далі цитата:
авіаквитки є такими, що неможливо виконати у зв’язку з запровадженням органами державної влади України та органами інших країн світу карантину, який є офіційно віднесено до форс-мажорних обставин згідно Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» від 17.03.2020 р. та Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» зі змінами та доповненням від 17.03.2020
Нормами Цивільного кодексу України частини 1 статті 617 передбачено, що особа, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили.
Водночас повідомляємо, що згідно Наказу Державної авіаційної служби України № 1239 Про затвердження Авіаційних правил України «Правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу» Авіаперевізник має право відмовити в поверненні коштів (за винятком всіх невикористаних державних зборів, податків, аеропортових зборів (такс) і зборів (такс) авіаперевізника), якщо:
квиток придбано за спеціальним тарифом і правилами його використання не передбачено повернення сум.
З огляду на вище зазначене повернення коштів за тарифом не передбачено. Тобто поверненню підлягають тільки аеропортові збори.
4) Пишемо відповідь що у законах на які вони посилаються чомусь відсутнє формулювання форс-мажору, звільнення від відповідальності, тощо. Також тицяємо у Авіаційні правила України:
Розділ X. Відмова у повітряному перевезенні пасажира і багажу з метою забезпечення безпеки польоту
пункт
1. Авіаперевізник має право відмовити в перевезенні на будь-якому етапі повітряного перевезення, анулювати бронювання або зняти пасажира з борту повітряного судна:
у зв’язку з необхідністю виконання вимог законодавства країни місця відправлення, місця прибуття або транзиту;
на вимогу уповноважених органів державної влади України.
пункт
5. Пасажир, якому відмовлено у повітряному перевезенні або в подальшому перевезенні з причин, визначених у пункті 1 цього розділу, має право на примусове повернення сплачених ним коштів згідно з пунктами 1, 2 глави 2 розділу XVIII цих Авіаційних правил.
2. Повернення коштів
1. Примусове повернення коштів або перебронювання без застосування штрафних санкцій здійснюється у випадках:
...
використання авіаперевізником свого права відмови в перевезенні з причин, зазначених у пунктах 1, 7 розділу X цих Авіаційних правил;
Тож вибудовуємо послідовність нашої ситуації:
Відповідно до розділу Х пункт 1 - авіакомпанія скасувала на вимогу уповноважених органів державної влади України;
Відповідно до пункту 5 цього ж розділу - пасажир має право на примусове повернення сплачених ним коштів якщо рейс скасовано на вимогу уповноважених органів державної влади України.
Останнє - штрафні санкції не передбачаються якщо примусове повернення коштів здійснюється через на скасування рейсу на вимогу уповноважених органів державної влади України.
І в кінці просимо посилатись не на закон загалом, а на конкретні пункти, на підставі яких авіакомпанія вважає що не має повертати кошти.
5) Відповідь від авіакомпанії, далі цитата:
Якщо Вам необхідно отримати офіційний лист-підтвердження, з роз'ясненнями від юридичного відділу, Вам необхідно надіслати офіційний запит засобами поштового зв’язку або подати за місцезнаходженням Авіакомпанії за адресою (у роздрукованому вигляді)
Дія друга
1) Пишемо письмовий лист до авіакомпанії. Обов'язково відправляємо його замовним листом (бажано з описом вмісту та повідомленням про отримання).
2) Чекаємо мінімум один тиждень.
3) Отримуємо відповідь від авіакомпанії (на електронну пошту). Але УВАГА, не лист де вони як і обіцяли "офіційний лист-підтвердження, з роз'ясненнями від юридичного відділу", а лист наступного вмісту:
Ми отримали Ваше звернення .... та повідомляємо наступне:
Відповідно до пункту 3 глави 1 розділу XXVII Правил повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу, затверджених наказом Державної авіаційної
служби України від 26.11.2018 №1239, Ваше звернення буде розглянуто протягом трьох місяців з дати його отримання. Ви будете повідомлені про задоволення чи
відхилення Ваших вимог додатково.
Для подальшого розгляду Вашого звернення прохання заповнити лист і всі додаткові документи, які зазначені в ньому. Відправити листом на адресу авіакомпанії.
Також був лист-форма "ЛИСТ НА КОМПЕНСАЦІЮ КОШТІВ" та перелік документів які потрібно додати та відправити поштою.
Чесно, засмучений що вони не написали обіцяне обгрунтування від юридичного відділу. Хоча не виключено що все ще попереду.
Дія третя
Як я бачу подальший розвиток подій.
Оптимістичний прогноз - відтягнуть час по максимуму, але все ж повернуть кошти.
Песимістичний - будуть годувати відписками, щось на кшталт:
- відправили лист;
- скайап каже що по закону "Х", не повернемо;
- пишемо що закон не стосується ситуації;
- вони скажуть, так, точно, значить по закону "Y" не маємо...
Тож станом на сьогодні, електронне листування + надсилання паперового листа та отримання відповіді зайняли 3 тижні. Плюс ще попереду мінімум (хотілося б помилятись) 90 днів. Тож станом на сьогодні, оптимістичний термін - 4 місяці.
П.С. Я не готовий прогнозувати чи буде ця історія з хеппі ендом.