Ми поспілкувалися з фахівцями з авіаційних катастроф і протиповітряної оборони. Ось кілька положень, на які вони звернули увагу:
1) Не факт, що це ЗРК "Бук" і взагалі для спеціалістів з авіакатастроф нічого не факт, поки не проведено розслідування.
Згідно з Чиказькою конвенцією, розслідування має проводити Україна (на нашій території впав літак), в комісію можемо включити кого завгодно.
Для об'єктивного розслідування треба захоплювати територію, де впав літак, і хоча б зафіксувати на відео, як лежать уламки, тіла, сліди вражень від бойової частини ракети (якщо це "Бук", то металеві стержні, якщо С-200 - шарикопідшипникові кульки і т.д.), знайти "чорні скрині" тощо.
2) Відповідальні за аерорух служби мали закрити цю зону польотів одразу ж після того, як учора збили АН-26 на висоті, недосяжній для ПЗРК. Раніше зона була закрита до висоти 8 (здається) км, це було достатньо для захисту від ПЗРК (ракети маленькі, палива вистачає максимум на 4-5 км).
З точки зору безпеки цивільної авіації, падіння літака - наш провтик, і саме Україна, по ідеї, має виплачувати компенсацію. І це величезний удар по Україні як надавача послуг з авіаційного транзиту.
3) По "Буку": в теорії, для успішної роботи ЗРК потрібна наявність мінімум 4 машин із 5, які є в комплексі - командирська машина, машина з локатором для виявлення цілей, машина з локатором для наведення (так званої "підсвітки"), вогнева установка з ракетами.
Без заряджаючої машини (транспортує додаткові ракети) можна обійтися, якщо ракети встановлені на вогневу установку зазделегідь.
Для обслуговування цих чотирьох машин треба 15-17 висококваліфікованих військових спеціалістів.
4) Принцип дії ЗРК "Бук":
- під чутким руководством командира локатор визначає ціль і дає азимут;
- в цьому напрямку оператор вогневої установки запускає ракету;
- машина підсвітки опромінює (радіохвилями) ціль;
- цей відбитий сигнал підсвітки ловить головка самонаведення в ракеті, її комп'ютер коригує курс;
- за кілька метрів від літака ракета вибухає, розкидаючи металеві стержні, які калічать фюзеляж, двигуни, проводку тощо.
5) Дальність дії "Буку" - 40-50 км по горизонталі, 20-25 по вертикалі. Це загальновійськова зброя, (прикриває війська від атак з повітря безпосередньо на полі бою), не ППО.
6) Локатори ЗРК показують три види цілей (у вигляді радіосигналів):
- ракета (один маршовий двигун),
- винищувач, штурмовик або подібний невеличкий військовий літак (турбіна двигуна створює впізнаваний радіосигнал),
- стратегічний бомбардувальник або транспортник (великий літак з багатьма двигунами). Під останню категорію прекрасно потрапляє пасажирський авіалайнер, радіозображення ідентичне.
7) якщо це Бук, то він:
- міг зайти і з території РФ. Машини на гусеничній базі, можуть їхати хоч полями.
- а міг бути і з захопленого дивізіону ЗСУ (якщо там справді були всі складові комплексу). Але армійські спеціалісти для такої злагодженої роботи - вочевидь імпортовані, резервістами тут не обійдешся.
- міг працювати навіть з території РФ, десь в районі Куйбишево. Щоправда, Боїнг рухався з крейсерською швидкістю (близько 900 км/г) і під час падіння його уламки летіли якийсь час далі на схід за інерцією.
8) Це міг бути й не Бук, а інший ЗРК.
9) Довідковий матеріал по "Буку" -
http://rbase.new-factoria.ru/missile/wo ... k-2m.shtml
10) Але це все теорія, ПОТРІБНІ ДОКАЗИ - покази цивільних радарів, військових приладів, супутників, КОНТРОЛЬ НАД МІСЦЕМ ПАДІННЯ ЛІТАКА, не дати місцевим розтягнути рештки на металолом тощо.